جستجوی پیشرفته

ماشین های آفرود موجود در بازار ایران

ماشین های آفرود موجود در بازار ایران

آفرود امروزه به عنوان یک ورزشی پر طرفدار بین جوانان است اما بسیاری از مردم آفرود را ورزشی بسیار خطرناک می دانند اما این ورزش می تواند یک تجربه ی شیرین و به یاد ماندنی برای شما ایجاد کند اما شرط آن داشتن یک ماشین آفرودی خوب و پر توان است.

در این مقاله به بررسی و معرفی ماشین های آفرود موجود در بازار ایران به شما  همراهان دودف خواهیم پرداخت چنانچه شما به خودرو های آفرود علاقه دارید یا قصد خرید یک خودروی آفرود را دارید تا آخر این مقاله ما را دنبال کنید.

1.تویوتا لندکروز

تویوتا لندکروز یکی از بهترین خودرو های افرود است که طرفداران زیادی در ایران دارد و یکی از پرفروش ترین محصولات تویوتا در بازار ایران است و بسیاری از نسل های این خودرو وارد ایران شده است اما نسل پنچم این خودرو به روزترین نسخه موجود در بازار ایران است.

این خودرو با دو موتور 6 سیلندر و 8 سیلندر در بازار ایران موجود است و توانایی بسیار بالایی در آفرود دارد. همچنین این خودرو امکانات رفاهی بسیار زیادی مانند سنسور پارک، سیستم ورود بدون کلید، ترمز پارک برقی، مانیتور 8 اینچی، سیستم تهویه اوتوماتیک، 6 عدد ایربگ و کروز کنترل دارد. همچین بالا بودن کیفیت ساخت بالا، موتور قدرتمند، کمک فنر های نرم و مار آمد همگی دست به دست هم داده اند تا تویوتا لندکروز به عنوان یکی از بهترین خودرو های آفرودی ایران شناخته شود.

2.تویوتا پرادو

تویوتا پرادو در سال 2005 وارد ایران شد و واردات آن تا سال 2013 ادامه داشت  این خودرو در زمان ورود به کشور با ویژگی هایی همچون پیشرانه پر توان، فضای جادار، اتاق بی صدا و سیستم تعلیق کار آمد معرفی و به یکی از بهترین خودرو های آفرودی ایران تبدیل شد. همچنین مدل های 2013 امکانات رفاهی مانند ترمز اضطراری، دوربین جانبی راننده، صندلی برقی، سیستم پخش JBL، کرال کنترل و سیستم تعلیق سه حالته از جمله امکانات پرادو است.

این خودرو با داشتن موتور و گیربکس کارآمد و بسیار قدرتمند توانایی عبور از منطق صعب العبور را دارد همچنین تویوتا پرادو سواری بسیار نرمی دارد و ضربات بسیار کمی را به کابین خودرو منتقل می کند. این خودرو سابقه ی درخشانی در آفرود سواری با ما ایرانیان دارد.

3.تویوتا اف جی کروز

تویوتا اف جی کروز در سال 2006 طراحی و تولید شد اما در 2011 توسط شرکت ایرتوبا وارد ایران شد که این خودرو در زمان ورود به بازار کشور طرفدار زیادی بین ایرانیان پیدا کرد. شرکت تویوتا در سال 2018 آخرین نسخه ی این خودرو را طراحی و تولید کرد.

این خودرو با کمک فنر های بسیار نرمی که دارد سواری نرمی را در اختیار شما قرار می دهد و ارتفاع زیاد این خودرو باعث شده در هنگام آفرود  کف خودرو با سنگ های موجود در راه بر خورد نکند همچنین موتور 6 سیلندر این خودرو که توانایی تولید 270 اسب بخار  را دارد قادر است از پس تمام جاده های صعب العبور بر بیاید.

4.نیسان پاترول

نسل سوم ایران که توسط شرکت پارس خودرو به تولید رسید و به محبوبیت زیادی بین ایرانی ها رسید این خودرو با دو مدل 2 در و 4 در با موتور های 4 و 6 سیلندر که مجهز به فرمان هیدرولیک و دیفرانسیل قوی به بازار عرضه شد.

البته معایبی همچون سختی کمک فنر ها پوسیدگی بدنه و مشکلات موتور را نباید در این خودرو فراموش کرد.

5. نیسان رونیز

نیسان رونیز از سال 1382 بر روی خط تولید شرکت پارس خودرو رفت و تولید آن تا سال 1389 ادامه داشت این خودرو یکی از مقرون به صرفه ترین ماشین های آفرود موجود در ایران است که در مقایسه با خودرو های افرودی دیگر قیمت مناسب و استهلاک پایینی دارد و حتی قیمت قطعات مصرفی و یدکی نیسان رونیز نسبت به خودرو های موجود در این لیست کم تر است. در عوض موتور 2.4 لیتر 4 سیلندر این خودرو نسبت به خودرو های موجود در این لیست ضعیف تر است و علاوه بر این نیسان رونیز امکانات رفاهی و تجهیزات امنیتی بسیار کمی دارد در نتیجه می توان این خودرو را با ارفاق یک خودروی آفرودی خوب با رنج قیمتی خوب معرفی کرد.

6. سوزوکی ویتارا

ویتارا از سال 1386 تا  سال 1398 تحت لیسانس شرکت سوزوکی در شرکت ایرانخودرو تولید شد این خودرو در هشت تیپ به بازار ایران معرفی شد این خودرو ژاپنی از لحظه ی ورود به ایران با چهره ی جذابی که داشت نظر بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرد.

موتور 2.4 لیتر این خودرو توانایی تولید 170 اسب بخار و گشتاور 227 نیوتون متر بر خوردار است که گیربکس 4 سرعته اتوماتیک آن مسئولیت انتقال نیروی تولید شده توسط موتور را به هر چهار چرخ انتقال می دهد همچنین این خودرو دارای 4 حالت رانندگی است که راننده می تواند از طریق آن ها نیروی منتقل شده به چرخ ها را کنترل کند.

سوزوکی ابتدا از سال 1386 تا سال 1389 در دو تیچ 1 و 3 به بازار ایران معرفی شد و موتور 2 لیتری بر روی این نسخه نصب شده بود اما به دلیل تقاضای آفرود سواران برای بهره مندی از موتور قوی تر ایرانخودرو مجاب شد تیپ های 5 و 8 را تولید کند که موتور 2.4 لیتری بر روی آن ها نصب شده است و از سال های 1394 تا 1398 تیپ 9 و 10 آن وارد بازار شد که امکانات بیشتری نسبت به تیپ های قبلی داشت.

7.میتسوبیشی پاجرو

این شاسی بلند ژاپنی در مدل های مختلفی وارد بازار ایران شده است که موتور 6 سیلندر 3.8 لیتری بر روی این خودرو نصب است که توانایی عبور از هر مسیری را دارد. این خودرو به تجهیزاتی مانند قفل دیفرانسیل، چهار حالت دنده به راحتی از هر مانعی عبور می کند. این خودرو نسبت به این که در سال 2006 طراحی شده است امکانات رفاهی زیادی دارد که از این امکانات می توان به سیستم تهویه اتوماتیک، سانروف برقی، سیستم ورود بدون کلید، سنسور نور و باران، گرمکن صندلی های جلو اشاره کرد.

این خودرو علاوه بر برخورداری از موتور 6 سیلندر و امکانات رفاهی زیاد از در رنج قیمتی بسیار مناسب نیز قرار دارد که گزینه‌ی بسیار مناسب برای خریداران ماشین های آفرود است.

8.تویوتا هایلوکس

ژاپنی ها همواره در بازار ایران خوش درخشیده اند و در آفرود حرفی برای گفتن دارند یکی از این خودرو های ژاپنی که در بازار ایران وجود دارد تویوتا هایلوکس است این خودرو در نسل های مختلف در ایران وجود دارد که ارزان ترین آن در نسل چهار و گران ترین آن نسل هشتم است. این خودرو مجهز به موتور 2.7 لیتری که توانایی تولید 150 اسب بخار را دارد  و توانایی آفرود بسیار بالایی دارد همچنین تویوتا هایلوکس به سر سختی و استهلاک پایین در بین هواداران آفرود مشهور است. اما بهترین نسل های موجود در ایران که علاوه بر داشتن توانایی آفرود و حرکتی بالا قیمت مناسبی دارند نسل های پنچم و ششم هستند.

9.کیا سورنتو

یکی از بهترین و پر امکانات ترین شاسی بلند های ایران که علاوه بر داشتن خصوصیات آفرودی در کنار آن می توان از سورنتو به عنوان یک خودروی شهری استفاده کرد این خودرو از سال 2007 وارد بازار ایران شد و در سال 2017 واردات این خودرو ممنوع شد به همین خاطر بهترین و پر امکانات ترین مدل سورنتو مدل 2017 است این خودرو در بین ماشین های آفرود موجود در ایران، سورنتو پر امکانات ترین خودرو محسوب می شود.

از معایب این خودرو می توان به هندلینگ ضعیف، ارتفاع پایین و نداشتن فضای مناسب برای سرنشینان اشاره کرد.

10.کیا موهاوی

این خودرو از سال ها 2009 تا سال 2013 در بازار ایران حضور بسیار پر رنگی داشت این شاسی بلند دوست داشتنی، می توانید بهترین گزینه برای خانواده هایی باشد که می خواهند به آفرود و طبیعت گردی بروند. این خودرو با دو موتور 6 سیلندر و 8 سیلندر به بازار ایران وارد شده است که جزء یکی از قدرتمند ترین خودرو های کره ای بازار ایران است. این خودرو دارای شاسی نردبانی مستحکم، تنظیم ارتفاع تعلیق عقب و دیفرانسیل 3 حالته است که این امکانات  کیا موهاوی با موتور 8 سیلندر را تبدیل به یکی از بهترین و قدرتمند ترین خودرو های آفرود ایران کرده است.

11.پاژن

این خودرو در 1382 توسط شرکت مرتب خودروی ایران طراحی و تولید شد و در سال 1392 تولید این خودرو  متوقف شد اما به دلیل داشتن قیمت مناسب و داشتن طرفداران زیاد خرید و فروش این خودرو در بازار ایران بسیار بالاست.

پاژن مجهز به موتور 6 سیلندر بسیار قدرتمند است توانایی عبور از مسیر های صعب العبور را دارد همچنین بدنه‌ی این خودرو از آلومنیوم ساخته شده است که بسیار محکم است. این خودرو سواری نرم و سیستم تعلیق بسیاری خوبی دارد که با کمی دستکاری تبدیل به یک سیستم تعلیق فوق حرفه ای می شود.

نتیجه گیری

در این سری از مقالات دودف به بررسی بهترین خودرو های آفرودی موجود در ایران با رنج قیمتی مختلف پرداختیم. امیدواریم در هنگام خرید خودروی آفرود به نکات گفته شده توجه کنید و مناسب ترین خودرو را برای خود انتخاب کنید. به نظر شما بهتری خودروی آفرود ایران کدام است؟

این مطلب را به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *